EXPLORING EVALUATIVE, EMOTIVE AND PERSUASIVE STRATEGIES IN DISCOURSE

Sección: FILOLOGÍA - Lengua

EXPLORING EVALUATIVE, EMOTIVE AND PERSUASIVE STRATEGIES IN DISCOURSE

EXPLORING EVALUATIVE, EMOTIVE AND PERSUASIVE STRATEGIES IN DISCOURSE

15,00€ IVA INCLUIDO

Editorial:
EUBIM (UNIVERSIDAD POL. VALENCIA)
Publicación:
21/05/2018
Colección:
ENGLISH IN THE WORLD SERIES
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Sinopsis

This volume delves intoÿthe discursive construction ofÿthree closely linked linguistic functions: evaluation, emotion, and persuasion in order toÿexplore how they may intertwine. The discourse genres examined compriseÿbusiness pitches, political debates, media discourse, fiction, social networks, etc., either in English or Spanish. The editors bring together a miscellanea of papers written by scholars from different Spanish universities and with different research …

This volume delves intoÿthe discursive construction ofÿthree closely linked linguistic functions: evaluation, emotion, and persuasion in order toÿexplore how they may intertwine. The discourse genres examined compriseÿbusiness pitches, political debates, media discourse, fiction, social networks, etc., either in English or Spanish. The editors bring together a miscellanea of papers written by scholars from different Spanish universities and with different research backgrounds to deal with diverse topics under the general premise thatÿan evaluative process underlies every persuasive actÿand that persuasion is commonly achieved by emotive discourse. Este volumen profundiza en la construcci¢n discursiva de tres funciones ling¡sticas estrechamente vinculadas: la evaluaci¢n, la emoci¢n y la persuasi¢n para explorar c¢mo pueden entrelazarse. Los g?neros discursivos examinados incluyen discursos de negocios, debates pol¡ticos, discursos medi ticos, ficci¢n, redes sociales, etc., ya sea en ingl?s o en espa¤ol. Los editores re£nen una miscel nea de trabajos escritos por acad?micos de diferentes universidades espa¤olas y con diferentes antecedentes de investigaci¢n para tratar diversos temas bajo la premisa general de que todo acto persuasivo se basa en un proceso evaluativo y que la persuasi¢n se logra com£nmente mediante un discurso emotivo.
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EXPLORING EVALUATIVE, EMOTIVE AND PERSUASIVE STRATEGIES IN DISCOURSE

Editorial:
EUBIM (UNIVERSIDAD POL. VALENCIA)
Fecha Publicación:
Formato:
Normal tapa blanda (libros)
ISBN:
978-84-9134-287-8
EAN:
9788491342878
Nº páginas:
0
Colección:
ENGLISH IN THE WORLD SERIES
Lengua:
ESPAÑOL
Alto:
225 mm
Ancho:
140 mm
Sección:
FILOLOGÍA
Sub-Sección:
Lengua

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