Tractament Integrat de Llengües i Continguts (TILC) en un context de minoritzaci

De la teoría a la práctica

Autor: Pascual i Granell, Vicent

Sección: PEDAGOGÍA - Apoyo Docente

Tractament Integrat de Llengües i Continguts (TILC) en un context de minoritzaci

Tractament Integrat de Llengües i Continguts (TILC) en un context de minoritzaci

30,00€ IVA INCLUIDO

Editorial:
-
Publicación:
01/12/2023
Colección:
Horitzons Universitat
Ver ficha completa

NO DISPONIBLE

Sinopsis

Lactual societat del coneixement demana als futurs ciutadans competències noves i cada vegada més exigents. El nostre sistema educatiu, a més a més, ha de proporcionar aquestes competències a una població escolar com més va més diversa des del punt de vista lingüístic i sociocultural. La complexitat del nostre sistema educatiu deriva, per tant, de la necessitat daconseguir lequitat mitjançant …

Lactual societat del coneixement demana als futurs ciutadans competències noves i cada vegada més exigents. El nostre sistema educatiu, a més a més, ha de proporcionar aquestes competències a una població escolar com més va més diversa des del punt de vista lingüístic i sociocultural. La complexitat del nostre sistema educatiu deriva, per tant, de la necessitat daconseguir lequitat mitjançant un tractament inclusiu de la diversitat i una intervenció didàctica rigorosa i de qualitat. És a dir, els nostres centres educatius han dafrontar la diversitat de llengües, la diversitat de sabers curriculars, la diversitat dalumnes i la diversitat de situacions educatives mitjançant enfocaments metodològics i organitzatius potents que permeten dur a terme una educació inclusiva plurilingüe i intercultural en un context en què la llengua principal descolarització (el valencià/català) és una llengua minoritzada. En aquest context, lobra que presentem pot representar una eina privilegiada per a aconseguir no solament un domini profund dels sabers disciplinaris des duna perspectiva plurilingüe, sinó també una optimització de la multicompetència de cada alumne i alumna, la revitalització i normalització del valencià/català en el sistema escolar i la comunitat educativa, i una educació global més avançada. Estem convençuts que el TILC és el model densenyament-aprenentatge del futur, particularment en els sistemes educatius multilingües que pretenen oferir una educació plurilingüe de qualitat. I no solament perquè és un mitjà idoni per a augmentar el temps dedicat a les llengües del currículum sense incrementar el nombre dhores en lhorari escolar, sinó també per la seua capacitat a lhora dafrontar els reptes educatius del segle XXI.
Leer más

Más información del libro

Tractament Integrat de Llengües i Continguts (TILC) en un context de minoritzaci

Editorial:
-
Fecha Publicación:
Formato:
Normal tapa blanda (libros)
ISBN:
978-84-19900-68-5
EAN:
9788419900685
Nº páginas:
404
Colección:
Horitzons Universitat
Lengua:
CATALAN
Alto:
24 mm
Ancho:
17 mm
Sección:
PEDAGOGÍA
Sub-Sección:
Apoyo Docente
Vicent Pascual i Granell Mestre, pedagog i escriptor. En el camp de leducació plurilingüe ha publicat Un model educatiu per a un sistema escolar amb tres llengües (1991, amb la col·laboració de Vicent Sala), El tractament de les llengües en un model deducació plurilingüe al sistema educatiu valencià (2006) i diversos articles en revistes especialitzades. Lany 2016 coordinà linforme de les UEM de les tres universitats valencianes Un nou model lingüístic educatiu per a leducació plurilingüe i intercultural del sistema educatiu valencià. També és autor de tres diccionaris, quatre novel·les juvenils i nombrosos materials didàctics. El 2013 va ser nomenat membre numerari de la Secció Filològica de lIEC i el 2016 va rebre la medalla de la Universitat de València.

Otros libros en PEDAGOGÍA

También te pueden interesar